onsdag 15 oktober 2008

Onsdag idag

Jaahas, så var det onsdag idag. Gubben e på jobb o de två äldsta e i skolan.
E stolt över 10-åringen som fick 9- i ett finska-prov. Inte alls dåligt. Han var så stolt. I morron ska vi med 3-åringen till Åbo, ska till ögonläkare med henne. Få se vad dom säger, om skelningen blivit bättre. Man e alltid nervös då ens barn ska till läkare o dyl.
Jag i alla fall e en riktig hönsmamma. Känner mig så löjlig :-)
Mamma lova föra de två äldsta till skoltaxin i morron, och sen hämta dom från skolan. Sen får dom vara hos mormor o morfar tills vi hämtar dom.
10-åringen sa att han skulle stanna där hela höstlovet, men det tror jag inte blir något av. Han har varit smått argsint över det. Men det går väl över. Igår var 8-åringen uppkäftig. Vilket inte alls e nåt nytt. Kan inte förstå varför han e så där. Undrar om man var likadan i samma ålder......... Har inte vågat fråga mamma.
Hur månne barnen e i tonåren sen............?
Jag hade en jobbig pubertet, det minns jag, plus att mamma påminner mig hela tiden.
På söndag fyller lillen 1 år. Stora karln redan. Han e en glad unge, precis som de andra tre. E glad över ungarna mina, fast man nästan stupar i säng om kvällarna då man lagt barnen.
Ha det bra, kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...