söndag 26 oktober 2008

Stormig söndag

Hösten...........
Jag gillar den, men inte höststormarna o höstrusket. Nätt o jämt så man klara höstmörkret.
Inatt och hela dagen har det regnat och ruskat :-(
En storm har dragit, och drar ännu över västra och södra Finland.
Det var kommunalval idag. Gubben och jag var med minstingarna o röstade innan gubben for på jobb. De två äldsta hade sovit över hos mormor o morfar inatt, så dom var inte med.
Gubben fick tvättmaskinen att fungera igår :-)
En socka var orsaken till problemet...........
Så idag har det varit stortvätt. Bakade sämlor idag också. Doftar gott i huset ännu. Blir så trött på butiksbrödet emellanåt. Imorron blir det att fara till posten med några brev.

Annars har den här helgen gått ganska lugnt till. Då gubben jobbat den här helgen, så har vi inte gjort något extra. Bara varit hemma, förutom röstandet idag. I morron borde jag ha städdag också. Om jag orkar, men det e en annan sak sen det.
Ha en skön kväll. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...