torsdag 20 november 2008

Den första snön

Den första snön faller idag!!!!!!!!
Tyvärr så skickade jag mina två äldsta grabbar till skolan med gummitossor på sig :-(
Nå, jag skall söka upp vinterstölvarna lagom till dom kommer hem. Det blir att hämta barnen promenerandes idag pga att gubben min var en aning påverkad av alkohol då han kom hem halv3-tiden inatt :-)
Som tur e har han inte kräkts. Han får sova en stund. Han e inte ut o dricker så ofta. Nästa gång han ska ut e 29.10 då det e firma-julfest. Dit får han gå själv. Jag gillar inte såna där fester.
I öppna spisen sprakar en brasa. Det e mysigt. Vi skulle ha svinkallt i huset om vi inte skulle ha en kamin i sovrummet, o en öppen spis i vardagsrummet. 9- o 10-åringens rum på vinden värms upp av pipan som går precis vid rummen. Nog har vi värmeelement som går på el, men dom e ineffektiva tycker jag.
Skriver mer senare. Ha det bra. Kramar

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...