lördag 29 november 2008

Lilla jul o mammas födelsedag

Lilla Jul idag............
Gubben e på firmafest, o jag har just lagt 3 av barnen. Det var bara 10-åringen som ville stanna uppe o titta på tv en stund ännu.
Vi firade lilla jul med ljus, brasa i spisen o små paket åt barnen. Brukar alltid ha varsitt paket med nå godis o en liten sak varje år.
Satte upp adventsljusstaken i fönstret......... Ser så mysigt ut då man ser att grannarna har julbelysningen att lysa. Det enda som saknas nu e snö.........
Finns en gubbe här på min hemort som spår väder o han sa att vi ska få en vit jul i år.
Få se om det slår in....... Ibland slår hans spådomar in, ibland inte.
Min mamma fyllde 58 år idag. Vi var inte o uppvakta, men vi ska på födiskaffe i morron istället. Köpte ett ljus till henne, men tyvärr ser det ut som om jag i brådskan glömde det i affären.........
Man skall inte handla o ha bråttom.....
Vi fick en ny wc-stol idag, istället för den gamla som sprack i tu. Så nu e det inte mycket kvar innan vi får använda vår vanliga toalett igen. E jobbigt att behöva springa ner i källaren o göra behoven.

Men vi hörs igen :-) Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...