lördag 22 november 2008

Vintrig lördagkväll

Ute e det kallt. Det kom lite snö idag, och jag hade lite julstämning idag. Fick nästan lust att börja lägga lite julsaker fram typ adventsljusstaken. Gubben tyckte det var för tidigt.
Nästa helg e det lilla jul, då tänker jag ta fram den. Gubben min får säga vad han vill.
Hela familjen har nu tre dagar i rad varit ut på promenad. Vi gillar promenader, men det gör vi för nöjes skull. Inte för motionens.
Barnen äter kvällsmat nu. Huset e tyst. Gubben for till en bar för o ta en öl. Hoppas det stannar vid en öl också.......
Hoppas han inte kommer hem 3-4-tiden o e sjuk o spyr. Då vet han att han har en arg fru....
Kanske jag e en bitch, men jag tycker det e rimligt att begära att gubben håller sig i skinnet. Speciellt som han var för tre dagar sedan på bastukväll med jobbgänget. Då var han onykter, men inte sjuk.
I morron har dom lovat snöstorm. Så det blir att ladda upp med ljus, ved o vatten i morron.
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...