onsdag 12 november 2008

Ärtsoppa mm

I huset sprider sig en ljuvlig doft.... Har ärtsoppa att puttra på spisen. Gott med det i bland.
De två äldsta kommer väl att protestera pga av att dom fick ärtsoppa i skolan igår. Men dom får väl äta något annat då. Inte kan jag hållla reda på vad dom får till mat i skolan.........
Dom har pyssel-dag i skolan idag. Skulle pyssla julkort mm säkert till Lilla Jul-caféet skolan har i slutet av november.
Borde pyssla lite julkort jag med. När jag skall hinna det har jag inte en aning om. Kanske jag börjar i kväll, efter att barnen somnat. Då brukar jag skriva brev också. Tack o lov har gubben min inget emot det :-)

Farsdagen blev fin. Gubben uppvaktades av barnen efter att han vaknat. Sen tog vi det lugnt resten av dagen. For hem till mina föräldrar o uppvaktade min pappa.

Gubben har de här senaste dagarna varit på bra humör, vilket jag tycker e skönt. I morron skall han på jobb igen. Det blir inga uppsägningar ännu, men............
Hoppas gubbens goda humör håller i sig.
Snart e julen här, kan hända den firas hos svärföräldrarna. Skulle vara det året i år. Annars e vi bara hemma o myser.

Ha det bra. Kramar

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...