tisdag 18 november 2008

Småbarn :-)

Jag har många gånger funderat om småbarn har en inbyggd känsloradare. Tex om man e deppad, så kommer dom o kramar om en sådär helt apropå.
Eller om man e stressad, så för dom en att lugna ner sig (vissa gånger e det tvärtom, dom gör det värre).
Min minsting tycks veta när jag ska plocka i diskmaskinen, fast jag försöker vara tyst att inte han ska höra. Eller då jag vill sitta vid datorn...... Då ska man i famn, tappat nappen eller dyl.
Och sen att småbarn har en sån stark vilja...... Han blir jättearg om det inte går som han vill :-)
Dotter e likadan. Hon fick just världens raseriutbrott pga att hon ville ha ett glas saft till frukosten. Jag sa nej. Flickan svarade med ett illvrål. Nu e hon lugnare. Just nu försöker jag få barnen att hålla sig någorlunda i vardagsrummet. Gubben sover efter att ha jobbat natt.
De två äldsta e i skolan.

Idag skall jag med dottern på 3-årsgranskning till rådgivningen. Man får hoppas att allt e som det ska. Lång har tösen min blivit. Sen e det en annan sak med vikten..... Fröken e kräsen med maten.
På eftermiddagen e det Anhörigcafe´för föräldrar till barn med specialbehov. Skall bli roligt.

Ha det bra. Kramar!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...