onsdag 5 november 2008

Mellangrabben 9år

Idag för 9 år sedan föddes min mellersta grabb. Han var en knubbig liten kille, som nu e en glad men i bland extremt jobbig grabb.
Han e nästan expert på att göra mig arg. 10-åringen e argsint idag. Det har varit mycket extra program den här veckan o det reagerar han på.
3- o 1-åringen e förkylda, dom hostar och snorvlar. 9-åringen e snorvlig han med.
Gubben e på jobb. Hans knä har de senaste dagarna värkt rätt mycket, plus att nu har han ont i axeln också. I morron skall jag på kvartsamtal. Det e 10-åringen det gäller. Få se vad läraren säger. Hans assistent säger att det går rätt bra, men kanske läraren e av annan åsikt........
Mam kommer o passar de minsta under den stunden.
Annat på gång då........ Gubben har satt plastmattan på wc-golvet så nu slipper man det eländiga sågspånet överallt.
Längtar till den dagen man får ha storstädning i huset.
Hör på mig, jag som hatar att städa. Men just nu känns det som om det skulle vara fullt överallt.
1-åringen tränar sig på att gå genom att skuffa sin matstol framför sig. De tre "stora" tittar på film. Det e enda stunden man kan sitta o surfa på nätet, då dom tittar på film. Har datorn i vardagsrummet, så jag är med barnen samtidigt.
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...