fredag 14 november 2008

Fredag

Så var det fredag. De 2 äldsta barnen är i skolan. Dom kommer hem om ca 2 timmar. Minstingarna tittar på Askungen. Huset e tyst. Finns det något bättre tillfälle att sätta sig vid datorn o blogga då? Jag älskar mina barn, men man behöver en stund för sig själv. Har fått min brevhög nedminskad tack vare att barnen varit lugna nu om kvällarna. Har en hög att föra till posten idag.
Skönt att det håller upp med regnandet idag! Var på en 2 km:s promenad med minstingarna igår. Trots regnkläder såg jag o dottern ut som dränkta katter :-)
Vi åkte hem med gubben då han kom från jobbet. Idag gör vi om promenaden till centrum, med den skillnaden att jag har alla barnen med mig. Det e många som säger att mina barn e duktiga på att gå. Det stämmer, av den anledningen att jag inte har körkort. Så jag får gå om jag inte får någon att köra mig förstås.
3-åringen klarar av att gå långt om man går i en takt att hon inte blir trött. Lillen kan inte gå ännu, så han får åka kärra :-) Dottern var förresten överlycklig då hon fick hoppa i vattenpölarna igår. Men jag lärde mig att man skall ha gummistövlar på sig då det regnar....
Blir att ta vinterkängorna idag eftersom tossorna ännu e fuktiga.......
Att man inte lär sig. Man e ju 31 år, 4 barnsmamma som e mån om att barnen skall ha rätt kläder på sig till skolan. Men själv går man med "fel" kläder.
10- o 9-åringen har många gånger sagt: "Mamma, varför har du tossorna fast det regnar?"
Eller: "Mamma, varför har du inte vantar o mössa fast det e kallt ute? Varför måste vi ha om inte du har?"
Barn e kloka. Man borde kanske börja klä sig lika bra som barnen, istället för att gå tunnklädd o frysa.

Nej nu måste jag ta itu med morgondisken. Ha det bra. Kram

2 kommentarer:

Klantskallen sa...

Det där känner jag verkligen igen! Hur kan det komma sig? Att man är så mån om att barnen ska ha rätt saker på, men själv går blöt och fryser. Det är tammefan inte riktigt klokt, jag är precis likadan. :D

Mamma-Mia sa...

Skönt att man inte e ensam om att klä sig dumt :-)

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...